Kahvinautiskelijat tavoitettiin monikanavaisesti

 

Lähettäjä: Reino Lantto 18/09/2016


Tausta

Italialainen kahvikulttuuri on maailmankuulua, ja kuppi italialaista kahvia maistuu nuorille kahvinautiskelijoille. Meira tavoitti hyvin heidät monikanavaisella kampanjalla syksyn 2015 ja kevään 2016 aikana uuden Segafredo-sarjan lanseerauksessa.
 

Keissi

Meira lanseerasi uuden Segafredo-sarjan Pausa-kahvin laatutietoisille kahvinjuojille. Kohderyhmä oli suhteellisen laaja, jonka takia kampanjan mediavalikkoon kuului monikanavainen valikoima Sanoman medioita.

Pausa-kahvilla haluttiin puhutella uutuuksista kiinnostuneita kahvinautiskelijoita, jotka panostavat laatuun. Kohderyhmä tunnistettiin yli 25-vuotiaiksi hyvätuloisiksi kaupunkilaisiksi. Kohderyhmä oli suhteellisen laaja, jonka takia kampanjan mediavalikkoon kuului monikanavainen valikoima Sanoman medioita. Printtimedioista mukana oli useita aikakauslehtiä ja HS:n kuukausiliite.

Kevään kampanjassa kuluttajia haluttiin aktivoida entistä enemmän, ja viestissä oli vahvasti mukana teemaan sopiva italialaishenkinen kilpailu. Kilpailun tarkoituksena oli jättää uutuuskahvista syvempi muistijälki. Verkkosivuille ohjaava aktivointi onnistui, sillä osallistumisia kilpailuun tuli melkein 7 300 kappaletta, joka on Meiran ja toimistokumppaneiden, Zeelandin ja Dagmarin, aiempiin kilpailuihin verraten erittäin hyvä tulos.

– Olemme tyytyväisiä tuotteen myynnin kehitykseen, ja olemme saaneet paljon palautetta hyvänmakuisesta, italialaistyyppisestä, särmikkäästä ja tarpeeksi tummapaahtoisesta kahvista, sanoo markkinointipäällikkö Marleena Bask Meiralta.
.