Printti toimii hyvin tuotelanseerauksissa

 

Lähettäjä: Reino Lantto 07/08/2016


Tausta

Printti toimii hyvin tuotteiden lanseerauksessa – myös aikakauslehti. Valio lanseerasi uudistetut Viola-tuorejuustot paljolti aikakauslehtiin tukeutuvan kampanjan avulla ja nousi nopeasti tuorejuustojen markkinajohtajaksi Suomessa.
 

Keissi

Valion Viola-tuorejuustot uudistuivat toukokuun alussa 2016. Tuorejuustojen valmistustapa muuttui täysin, ja niiden maku on nyt entistä samettisempi ja rakenne kuohkeampi.

Valio asetti lanseerauskampanjan tavoitteeksi markkinajohtajuuden tuorejuustot-kategoriassa. Brändin uudelleenlanseerauksella haluttiin tavoitella ruuanlaitosta, leivonnasta ja makuelämyksistä kiinnostuneita kuluttajia.

Sanoma Lifestylen kaupalliset sisällöntuottajat suunnittelivat Viola-brändille advertoriaalit ja mainoksen hyödyntäen valio.fi:n reseptiikkaa. Uudistuksen ilmettä mukaileva mainonta näkyi monipuolisesti Sanoman aikakauslehdissä touko-heinäkuussa 2015 brändin uudelleenlanseerauksen yhteydessä.

Ostot kasvoivat 75 %
Uudistuksen ja kampanjan ansiosta Viola kohosi tuorejuustojen markkinajohtajaksi Suomessa 34 prosentin markkinaosuudella.

– Kesän aikana Valio Viola -tuorejuustojen ostot kasvoivat huikeat 75 %, kun tavoite oli 30 %. Markkinatilanteeseen nähden tavoite oli kunnianhimoinen, sillä tuorejuustojen käyttö Suomessa ei kasva ja hintakilpailu käy kiivaana, markkinointipäällikkö Minna Korkiakangas Valiolta kertoo.

Viola-tuorejuustojen käyttäjäkunta on laajentunut uudistuksen myötä, ja peräti 230 000 uutta kotitaloutta on löytänyt tuorejuustot. Myös uutuustuotteiden myynnit ovat tavoitteissaan.

– Viola tuorejuustojen kampanja ylitti myynnilliset tavoitteet yli odotusten, mistä johtuen yhteistyötä jatketaan samalla konseptilla syksyllä 2015, Korkiakangas sanoo.

Kuvat Valio.